رویداد فرهنگی هنری شیراز در قم

رویداد فرهنگی هنری شیراز در قم

 اولین رویداد فرهنگی هنری شیراز در قم از تاریخ شانزدهم تا بیستم خرداد ماه و همزمان با دهه کرامت، در شهر قم برگزار شد.

در این ویژه برنامه تعدادی از هنرمندان شاخص و اهالی فرهنگ فارس شرکت داشتند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی استادان پیشکسوت فارس در رشته های کاشی هفت رنگ، معرق، مقرنس، گچبری سنتی، خاتم سازی، حجاری سنتی و… از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر بود.

 برگزاری همایش تاریخ و فرهنگ قم و شیراز و همچنین برگزاری محافل شعرخوانی با حضور شاعران برجسته این دوشهر از دیگر برنامه های این رویداد فرهنگی بود.

در بخش دیگری از برنامه نیز دو تن از خوشنویسان شیراز (داراب رئیسی و آرین محزون) در کنار  خوشنویسان شهر قم، به کتابت زیارت نامه های حضرت موسی مبرقع و حضرت شاهچراغ پرداختند.

دکتر مصطفی ندیم به عنوان سخنران بخش تاریخی همایش، دکتر غلامرضا کافی، خانم پروانه نجاتی و آقای هادی فردوسی در گروه شاعران و استادان پیشکسوت محمد جواد شبیه، رضا جانعلی پور،علی تعبدی، هادی پور فرد، حسن جدی، مهدی فولادفر و… از جمله هنرمندان حاضر در نمایشگاه صنایع دستی بودند.

در طول این مدت، گروه هنرمندان نمایش‌های سنتی به سرپرستی استاد علیرضا حیدرپورفرد به اجرای نمایش های آیینی از جمله تعزیه‌خوانی و پرده خوانی پرداختند و دونفر از خادمان آستان مقدس احمدی و محمدی نیز شخصیت حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) را  برای مخاطبان نمایشگاه و شهروندان و زائران معرفی کردند.

خانه ملاصدرا در کهک قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: امکان کپی‌برداری وجود ندارد!